ÜYE OL

Gmail ile Bağlan
3 hafta önce

Gezi Notları

Trabzon... Konya dan Tonya ya..

Yolculuk uzun olacaktı. Acaba karar verme sürecinde biraz daha derinlikli düşünsem gitmemeyi mi tercih ederdim.

Zafer'in organize ettiği bu yılki buluşmada 87 mezunu arkadaşlarla Tonya yaylasında bir araya geldik.Kimler yoktu ki? Hüseyin, Adnan,Zafer, Cevdet, İbrahim,Yaşar.(Coçkun),Şaban, Mustafa (İşbilir), Ahmet Yörük,Metin (Özdemir), ev sahibi Kadri(Arslan) Aga.

Şaban beni ve Ahmet'i Konya'dan arabasıyla Tonya'ya götürdü.Uzun süreceğini bildiğimiz yolculuk esnasında ayrı geçen otuz küsur yılda neler yaptığımızı, kaderin bizleri nelerle karşılaştırdığını anlattık sırayla.Benim hayatımda ilginç sayılabilecek bir şey yoktudoğrusu.Şaban Konya merkezde bir. Anadolu Lisesi müdürü olarak göreve devam etmekteymiş.Van, Nevşehir gibi değişik yerlerde çalıştıktan sonra Konya'ya gelme mazereti olsun diye yıllar önce doktora yapmak için başvuruda bulunduğunu, aksilikler olduğundan yeni son aşamaya geldiğini anlattı.Emeklilik süresi dolduğu halde, çocuklarına çalışmaya teşvik edebileceği düşüncesiyle "doktor" ünvanına sahip olmak istiyormuş.Ahmet İsparta, Burdur çocuk esirgeme yurdunda müdürlük yapmış, 2017 yılında şartlar gerektirdiği için emekliliğe ayrılmış.Öğrenciliğimizde, diğer iki arkadaştan başka onunla bir dönem aynı evde kalmıştık.Okul bittikten sonra irtibat kopmuştu. Bunda benim kusurlu olduğumu sanıyorum.

Direksiyon başında yorulmak bilmiyor Şaban. Git Allah git, 12 saatte bir alabalık çiftliğine varabildik. En son gelen bizdik.Hal hatır sorma ve kısa sohbet faslı arasında balıkları afiyetle mideye indirmişiz.Biraz aceleyle yayla yoluna koyulduk.Uzun yıllar ne çabuk geçmişti böyle.

Öğrenciyken belki çok samimi olma ihtiyacı duymadığımız arkadaşlarımız vardı.Konuşmaları, ismiyle çocuklarını sormaları, orada olanların birbiriyle irtibatı koparmadıkları anlamına geliyordu. Kimi öğrenciliği izde aynı evde kalmışlar, aynı kahveye (12 mart) devam ederek okulu bitirmişler.Veya memleketleri aynı.Şimdi "öğrenciyken bazılarını daha çok tanımaya çalışmadığıma" hayıflanıyorum.

İlyas kardeşimizle görüşüp görüşmediğimizi sordular."Görüşürüz" dedim. O Rize'deymiş. Geçerli bir mazereti sebebiyle gelememiş.Onunla aynı ilde yaşıyoruz.Okulu bitirmesi, atanması biraz problemli olmuş.12 eylülzedelerden.Atanmasında etkili.olmuş önemli birinin ona şöyle dediğini anlatmıştı: "Seni Rize'den, Rize'yi senden kurtarayım!" Çok severim kendisini.Hüseyin çılgın biri. İlk görev yerinde (ben de o gittikten sonra aynı okula atandım.) olanları anlattı: Diş ağrısından dolayı sabaha kadar uyuyamadığı bir gecenin sabahında okula 15 dk. geç kaldığı için sınıf defterine durumu yazan Md.yardımcısını kolundan tutup dışarı çıkardığını, o an için öğretmenliğinin bittiğini söyledi. Şimdi İstanbul'da özel bir okulda satranç antrenörüymüş.Geçen yıllar içinde ciddi hastalıklarla mücadele etmiş.Şer bildiğimiz bazı şeylerde hayır olaabileceğinin bir örneğini yaşamış.Yanlış ilaç kullanımı erken teşhis gibi bir hayra yol açmış.

Hazırlıksız değildik, akşamüzeri montlarımızı giydik.Yemeğe ne istediğimizi Kadri bize soruyor ve ona göre hazırlatıyordu.Yatsıya doğru yenen ağır yemekten sonra kahvede vakit geçirdik.Temmuzun son günlerinde soba etrafında ısındık.

Ertesi gün kahvaltıya metakip dağda öğleye kadar yürüdük.Adnan Galatasaray lisesinden 48 yaşında emekli oldıktan sonra özel okullarda müdürlük yapmış.Konuşma tarzından bütün hareketleriyle bir İstanbul beyefendisi özellikleri sergiliyor.Konuşmalarımızı fıkralar süsledi.Çok.güldük.

Kadri'den.iki sene önce geçirdiği kalp ameliyatından bahsetmesini rica ettim. Ameliyattan sonrasının zor olduğunu anlattı. 12 saat zararlı diye su vermediklerini, susuz kıvranırken karşısındaki saate bakıp durduğunu, vaktin geçmediğini, daha sonra bir süre oturarak uyuduğunu anlattı. Biz de o anları yaşamış gibi olduk.Allah şifa versin, hastalıklar bizlerden ırak olsun..Yürüyüşümüz bittikten sonra çay fasli başladı. Dostluk sohbetsiz, sohbet çaysız olmazdı. Kadri bakanlıkla ilgili bir eleştirisini şöyle ifade etti :"Benim bir klasör dolusu sertifikaları var.Bizi kurslara göndermiş, yetiştirmiş. Sonra rotasyon çıkarmış.Zonguldak'tan Keşap'a gelmişim.Orada başımı kaşıyacak vaktim olmazdı. Burada bana bir şey yapma, yat diyor..!" İyi işte Kadri, biz artık orta yaşın son duraklarındayız.Gençler çok çalışsın, çok tecrübe kazansın.

İstişare ettikten sonra Trabzon'u gezmeye karar verdik.Trabzonda Atatürk köşkü, botanik bahçesi ile Boztepe denilen yerde vakit geçirdik.Atatürk köşkü şahane, müze olmuş.Ne kadar güçlü olsanız da ecel sizi bu güzelliklerden alıp.götürüyor işte.Her gittiğimiz yerde güzel fotoğraflar çekildik.Nihayet yatsi vaktinde vedalaşıp ayrıldık.

Ertesi gün arabada giderken uyandığımda sabah erken Amasya' da Mehmet Paşa Cami yanındaydık. Sabahın köründe üşenmeden sıcak yatağından kalkıp bizi en güzel şekilde ağırlayan ve sınırlı bir zamanda Amasya'nın her yerini gezdiren Ali (Bahçıvan) bizimle yakından ilgilendi.

Amasya'yı çok sevdik.Yeşilırmağı seyretmeye doyamadık. Beyazıd Camisi geniş,düzenli,insanı ferahlatan haliyle yıllara meydan okurcasına sapasağlam duruyor. (yapımı 1438) Eski bir medreseyi hafızlık kur an kursu yapmışlar. Sonra müzeyi gezdik. Ferhat ile Şirin in yaşadığı yerleri gördük, efsanesini dinledik.Kısaca,her şey güzeldi.Dönüş yolculuğumuzda Zafer de bize katıldı. Avanos ilçesinde Kızılırmak üzerinde "asma köprüde" ayakta zor durarak bir ileri bir geri gittik geldik.Yemek molası verdik. Sungur ilçesine doğru giderken novigasyon bizi yanılttı, kendimizi bir dağ başında, daracık toprak yolda bulduk.Yakıtın bitme sıkıntısı vardı.Neyse ki köylülere sora sora doğru yolu bulduk. Zafer yazları Ulukışla'da yaşıyormuş.Yazlığını görme imkanımız oldu. Kapısında "Acar Malikanesi" yazısı dikkatimizi çekti.Zafer dört çocuğunu imam hatip veya İlahiyatta okutmuş. Yıllardır pek değişmemişti.İlçe rakımı yüksek olduğu için sıcak havalardan kaçanların mekanı olmuş burası.

Bütün arkadaşlara teşekkür ediyoruz.İyi ki varsınız dostlar. Seneye ufukta "Konya buluşması" görünüyor.

Lisans : Yazaron Lisansı

31 Temmuz 2019
3 0
Yorum yapmak için üye girişi yapın